Dag 77 Zondag 6 April 2008 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 77 Zondag 6 April 2008 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 77 Zondag 6 April 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

07 April 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen moesten we vroeg op, omdat we om 9.00 uur op de boot moesten zijn voor Alcatraz. De boottocht naar de gevangenis duurde slechts 12 minuten. Daar aangekomen hebben we eerst een film gekeken over Alcatraz. Of eigenlijk was het een documentaire van Discovery die ze draaiden. Ging over de vroegere bewoners van het eiland (de dieren enzow) en toen het leger, toen de gevangenis zoals je het kent, toen de indianen die het tijdelijk in beslag hadden genomen. Verder kwamen er wat mensen aan het woord die er vroeger gewerkt hadden en hun familie die daar op het eiland woonden en gevangenen.
Was wel een leuke film.
Daarna hebben we een audiotour door het hele cellenblok gedaan. In gesproken door bewakers en gevangenen van vroeger. De tour was heel erg leuk. Het is alleen een raar idee af en toe. Je moest bij cel 140 staan en toen werd er verteld dat tijdens de outbreak in Alcatraz er in die cel een bewaker was doodgeschoten. Beetje raar als je er dan in staat. Verder waren de isoleercellen echt eng. Tenminste dat vond ik. Ik vond het niet prettig om in die cellen te staan. Heel erg donker en heel krap. Er werd door een gevangenen verteld dat je er 24 uur in het pikkedonker zat in die isoleercel. Er zijn drie gevangenen ontsnapt en nooit terug gevonden. Je kwam bij hun cel en daar hadden ze het gat in de muur nog intact gehouden. Dat hadden ze met een lepel helemaal uitgegraven achter het luchtrooster. En de poppen die ze gemaakt hadden (het heette ook de dummyheads escape) lagen in het bed. Heel raar als je dat ziet. Verder kwam je in de eetzaal en de keuken, de bibliotheek, de badkamer (een open ruimte met een aantal douchkoppen aan het plafond, niks geen privacy) en in alle blokken. Ook stond er buiten nog het huis van de directeur, wat er nog van over is dan. Uiteraard kwam je aan het eind van de tour in de gift shop terecht.
Na de tour hebben we nog wat op het eilandje rond gelopen, maar er was verder niet zoveel meer te zien. Nog wat oude gebouwen, wat er van over was, die gebruikt werden als huizen voor de bewakers en hun familie en de sporthal voor de bewakers. Het was jammer dat er eigenlijk niks meer van die gebouwen over was, je zag alleen maar de stenen buitenmuur.
Na Alcatraz zijn we eerst maar wat over de pier gaan lopen. We hadden eigenlijk niks meer te doen. Alles hadden we gezien en het was pas half 1 toen we van Alcatraz terug kwamen. Uit verveling zijn we toen het Wax museum in gegaan. Was wel aardig.
Daarna zijn we terug gelopen naar het hostel. Ik ben die heuvels hier nu echt zat. Chiel zei al dat zijn achillespees waarschijnlijk drie maanden revalidatie nodig heeft voor ie het weer normaal doet. De heuvels zijn gewoon te steil om er normaal op te lopen. Dat die mensen hier er niet gek van worden is echt een wonder.
Terug in het hostel hebben we vast de koffers ingepakt en wat gehangen.
Vanavond zijn we bij een echte diner (zoals je het in de films ziet) gaan eten. Het voorgerecht was net doorgeslikt en toen kwam meteen het hoofdgerecht erachteraan. Het gaat hier allemaal zo snel. Je tafel wordt meteen leeg gehaald. Zodra je je laatste hap hebt doorgeslikt wordt meteen de rekening op tafel gelegd. Maar ach, als je hier bent dan moet je gewoon bij z'n vreselijke diner gegeten hebben. Ze hadden ook echt van die plastic banken, zwart-witte ruitjes als vloer. Echt precies zoals in de films.
We gaan vanavond vroeg slapen, want morgenochtend (of vannacht eigenlijk) gaan we om 4 uur hier weg. We vliegen om 7 uur morgenochtend naar New York.
NEW YORK!!!! Eindelijk!! Ik wil daar al zo lang heen!!!
Over New York gesproken. Mark zag vanmiddag op internet dat het hostel van de site is gehaald. En er stond dat het vaak gebeurd dat ze overboekt zijn en dat je dan maar een ander hostel moet zoeken. Ik heb toen het hostel maar even gebeld om onze reservering te bevestigen. Gelukkig stonden we in het systeem en kon Mark weer ontspannen.
Maar goed, morgen dus naar New York!!!
De foto's van vandaag staan weer op:

Jan de m: ik heb vandaag een aantal foto's gemaakt van dikke Amerikanen :d

Shannon: Nee ik heb de finale nog steeds niet gezien. En ik weet niet of ik All Stars mee neem hoor. Me koffer zit nu helemaal vol. Ik neem wel een T-shirt vanuit New York voor je mee.

Sammy: Nog een weekje!!!

• 07 April 2008 - 20:02

S:

neeeheee all stars zijn leuker ;)
    maar je moet het wel even kijken hoor, want is echt leuk xD
    Je mag ook een leuke zilveren ketting meenemen, met een S eraan =)
    want anders koop ik die zelf wel hier bij de juwelier =)

X