Dag 78 Maandag 7 April 2008 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 78 Maandag 7 April 2008 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 78 Maandag 7 April 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

07 April 2008 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen, of vannacht eigenlijk, ging de wekker om 3 uur :(. Echt niet leuk!!
Na het uitchecken zijn we lopend naar het metro station gegaan. Heuvelafwaarts gaat makkelijker met je koffer dan heuvelopwaarts. Op het station moesten we een tijdje wachten op de metro naar het vliegveld. Daar aangekomen zijn we gaan inchecken en meteen door de douane gegaan. Doordat we nationaal vliegen zit je in een andere terminal. En dat zie je ook. Er zijn geen winkeltjes of andere dingen. Alleen een koffiebar en de verschillende gates. Dus hebben we wat eten en drinken gehaald en zijn maar bij de gate gaan zitten.
Het vliegen zou eigenlijk 6 uur duren, maar omdat het vliegtuig wind mee had hebben we er slechts 4,5 uur over gedaan.
Vanaf JFK hebben we een taxi naar het hostel genomen. Toen we er aan kwamen hadden we alle vier zoiets van waar zijn we inhemelsnaam beland?? Er stonden rare mensen voor de deur van het gebouw en er stond nergens een naam van het hostel.
Toen we daar stonden kwam er een beveiliger naar buiten en vroeg of we naar het Candy Hostel moesten. Toen moesten we meelopen en kwamen we binnendoor bij het hostel uit.
Bleek dat er op internet stond dat het hostel aan 95th street zat, maar het bleek 94th te zijn. De bewakers hadden het wel vaker meegemaakt al en hadden ons op de beveiligingscamera's zien staan.
Het hostel heeft tot onze verbazing geen keuken!! We kunnen dus niks koken en moeten de komende dagen steeds ergens eten. Ook kunnen we niet echt eten en drinken hier bewaren, omdat er nergens een koelkast is. Erg jammer.
De kamer is vrij klein. Er staan twee 2-persoonsbedden en een tv. Meer kan er eigenlijk ook niet in. Nu onze koffers er op de grond liggen kan je net je voet op de grond zetten. Erg veel bewegingsruimte hebben we niet. Maar goed, we zijn in New York!
Vanavond zijn we een pizza gaan eten op de hoek en hebben wat spullen gekocht bij de supermarkt. Morgen gaan we New York maar is verkennen.

Shannon: Ik neem geen All Stars mee voor je. Mijn koffer is al over het gewicht heen. En ik weet niet wat je wilt. Iets met een printje is niet iets duidelijks. Er zijn zoveel printjes. Zoiets moet je zelf uitzoeken.

pap: Moet jij nog iets hebben uit New York? Stropdas ofzow?

mam: jij iets?

• 08 April 2008 - 05:28

Jos:

Zo te horen is jullie hostel een filiaal van Alcatraz. Nee, hou je koffer maar op gewicht, niks nodig. Maar je zou mij een plezier doen door voor S toch een paar AlStrs mee te nemen. Kies dan zelf een kleurige print uit. Gooi gewoon je laarzen weg, heb je weer wat ruimte. Ben benieuwd wat jullie van Newyork vinden. Gaan jullie nog naar ground zero. Maak als je er komt tenminste een paar foto's van Wall Street.

• 08 April 2008 - 06:30

Jan De M:

pas je aan. new york wordt toch the city that never sleeps genoemd. dus waarvoor heb je dan een eigen koelkast, een eigen keuken of zelfs een eigen bed nodig?

• 08 April 2008 - 08:11

A:

nee ik hoef niets,t,shirt voor s,grote maat de andere is te klein geworden,hoe zit het met de telefoon,maar dat ben je nog niet tegen gekomen ,je bent er net