Dag 79 Dinsdag 8 April 2008 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 79 Dinsdag 8 April 2008 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 79 Dinsdag 8 April 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

09 April 2008 | Verenigde Staten, New York

New York!! Het is echt alles van wat je er van verwacht. Groot, hoog, druk, onaardige mensen. Overal lichtjes.
Vanmorgen hebben we hier bij het hostel een buskaart gekocht voor de hop-on hop-off bus die door heel New York rijd. Het was 84 dollar per persoon en dat was dan inclusief een kaartje voor het Empire State Building, Vrijheidsbeeld, Ellis Island en voor een museum. Vlakbij het hostel is een opstappunt. Vanaf dat punt reden we eerst door Harlem heen. Wat je dus echt niet kan vergelijken met Haarlem. Wat een arme buurt zeg. Ze tourguide zei dat ze alles wel aan het verniewen waren, maar het zag er op dit moment echt niet uit als een gezellig buurt.
Toen we na een uur in downtown aankwamen, moesten we er daar uit omdat de kaartjes nog niet betaald waren. Dat moest je pas daar doen. Terwijl je al een uur in de bus zat. Na het betalen zijn we de bus weer in gegaan en bij Empire State Building eruit gegaan. Daar hebben we op de 86ste verdieping op het uitkijkpunt gestaan. Vanaf daar zag je pas echt hoe groot New York eigenlijk is. Een heel veel hoogbouw in downtown en na Central Park haast niet meer.
Terug op de grond zijn we wat kleine souvenirs gaan kopen en daarna terug gegaan op de bus. Nu zijn we blijven zitten tot we bij Ground Zero kwamen. Het is echt heel raar als je daar staat. Ik voelde me net een ramptoerist die foto's aan het maken was. Het is zo'n raar idee dat op die plek zoveel mensen dood zijn gegaan en jij daar nu staat met je fotocamera in je hand.
Vanaf Ground Zero hebben we weer de bus genomen en zijn we het hele rondje blijven zitten tot we weer bij Rockefeller Centre aankwamen. Vanaf daar zijn naar Times Square gelopen en zijn we daar wat gaan eten bij de Japanner. Heel erg lekker en spotgoedkoop. Na het eten zijn we naar de M&M winkel gegaan. En drie verdiepingen tellende winkel met alleen maar spullen van M&M. En 8 wanden met allemaal verschillende soorten en kleuren M&M's. Het is echt verbazend dat ze om een snoepje zo een grote winkel kunnen bouwen.
Vanavond hebben we ook meteen de Night Tour gedaan. Lekker cliche met de bus over Times Square als het donker is en je de neo-reclame nog beter ziet. Tijdens deze rit gingen we ook over de Manhattan Bridge gegaan en zo door naar Brooklyn. Eigenlijk een niet zo heel boeiende buurt hier in New York.
De skyline vanuit de bus in Brooklyn was wel mooi met al die lichtjes. Alleen ging de bus te snel om er een mooie foto van te maken.
Vanmiddag hebben we heel veel mensen zien lopen met tassen van de Century 21. Dat blijkt een warenhuis te zijn met allemaal outletkleding!! Donderdag hadden we toch al vrij gepland om te gaan winkelen en we gaan duidelijk naar die winkel!
Na de Nighttour hebben we het hele stuk van 49th street naar 94th terug gelopen op Broadway. En het blijft gewoon druk hier op straat. Het maakt volgens mij niet uit hoe laat je hier loopt er zijn altijd mensen waar je over struikelt. Net als de yellow cabs trouwens. Iedere drie auto's die je zit is er iniedergeval 1 taxi. Vanaf het Empire State Building zag je ook gewoon 1 gele vlek in al die straten.
Morgen gaan we met de boot naar het Vrijheidsbeeld en naar Ellis Island. Daar kwamen vroeger alle immigranten binnen die asiel gingen aanvragen hier in Amerika. Verder wil Marieke nog graag naar het VN gebouw. En verder zien we wel.

• 09 April 2008 - 10:19

Jos:

Het is gek maar deze pagina bolg 79 staat er twee keer in.