Dag 76 Zaterdag 5 April 2008 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 76 Zaterdag 5 April 2008 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 76 Zaterdag 5 April 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

06 April 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag zouden we dus naar het echte Science Centre gaan. Alleen toen we gisteravond op internet gingen kijken hoe we er moesten komen, bleek dat het tot en met september dicht is vanwege een renovatie!!!! Belachelijk gewoon!!!
Dus besloten we dat we vanmorgen maar zouden uitslapen en dan wel zien wat we gaan doen.
Vanmorgen hebben we dan ook, heel erg, tot half 12 uitgeslapen. Jaah ik weet het, je zit in San Francisco ga naar buiten, maar we hebben alles wel zo ongeveer gezien!!!
Na het ontbijt (of lunch ligt eraan hoe je het ziet) zijn we naar het Cable Car museum gegaan. Was bovenop de heuvel. En dat hebben we gemerkt ook. De heuvel was zo steil, dat ze er een trap hebben gebouwd omdat je er anders niet op kan komen. Ik was echt kapot toen we boven aan kwamen. Het museum was eigenlijk niet zo heel erg boeiend. Gelukkig wel gratis. Je zag in de kelder alle vier de motoren die de kabels aandreven van de Cable Car's in de hele stad. Is wel raar dat die vier kabels die je daar zag over de hele stad verspreid liggen.
En er was uiteraard een gift shop.
Na het museum wilden we terug naar downtown en hoe kan je dat nou beter doen dan met de Cable Car :d. Het is wel enorm toeristisch, want je moet 5 dollar betalen voor een enkele rit en er zitten ook echt aleen maar toeristen in.
Er hing een bordje dat je je met beide handen moet vasthouden, omdat je anders omvalt. Ik dacht eerst dat dat wel mee zou vallen. Als die Cable Car de heuvel afgaat moet je je wel degelijk goed vasthouden, want het gaat echt vet snel. Toen we helemaal beneden waren hebben we nog even staan wachten tot de Car werd omgedraaid. Dan wordt ie op een plateau gereden en dan wordt de Car 180 graden gedraaid.
Hierna zijn we naar Bloomingdales gegaan. Niet zozeer omdat we wat wilden kopen, maar meer omdat het een hele bekende winkel. Daarna zijn we naar de Apple store gegaan. Na de Apple store zijn we nog naar Virgin geweest en naar Saks Fifth Avenue. Daarna in het zonnetje op het gras gezeten en wat gegeten. Chiel is daarna terug gegaan naar de Bestbuy. Mark, Marieke en ik zijn naar de Macy´s gegaan. Mariek en ik hadden daar gister een leuke zomerjurk gezien. Helaas was het met passen zo druk dat we weg zijn gegaan. Mark heeft op de horloge afdeling een horloge van Fossil gekocht. Echt goedkoop hier!! Hij moest 70 dollar betalen, terwijl ik voor mijn Fossil horloge 75 euro betaald heb in Nederland!! Chiel en Mark hebben trouwens bij de Levi´s allebei nog een broek en een shirt gekocht. Het stomme van die winkel was dat de spullen op de vrouwenafdeling wel duur waren!! Niet eerlijk!!
We wilden ook nog op jacht naar nieuwe All Stars. Alle winkels waar we tot nu toe zijn geweest hadden steeds onze maat niet, net zoals in Canada. Uiteindelijk hebben we een winkel gevonden die wel mijn maat had en die van Mark. Je kon er twee paren kopen voor slechts 70 dollar. Alleen het tweede paar dat ik wilde hadden ze, hoe kan het ook anders, niet in mijn maat. Nu heb ik gewoon weer zwarte gekocht die ik al heb. Alleen heb ik die gister nog verder stuk gemaakt en het gat is nu echt heel erg groot. In New York maar op zoek naar nieuwe All Stars dan. Mark had ook een nieuw paar gezien, dus hebben we nu alebei maar 40 dollar betaald voor nieuwe All Stars :D
's Middags hebben we de was gedaan in het hostel. Wat we vanavond gaan doen weten we nog niet zeker. Ik ben nog geen 21 dus we komen vrijwel nergens in. Je kan hier in het hostel films huren dus misschien een film kijken ofzow.
Morgenochtend moeten we om 9.00 uur in de haven zijn, want dan gaan we met de boot naar Alcatraz.

Pap: Ik heb in de Apple store gevraagd naar de Iphones, maar ze waren compleet uitverkocht. Er stond een lange wachtlijst al.

  • 06 April 2008 - 08:31

    S:

    Koop ook voor mij even nieuwe all stars =o
    ik wil ook nog leuke/nieuwe // met een figuurtJ ofzo ,, of knal geel xD
    =o
    heb je de finale van DQ nou al gekeken?
    Nog een weekJ, dan zijn wij eindelijk van SAMMIE af !! =)
    En stuur ook even een kaartJ naar Boy,, dat beest is gewoon verdrietig =o

    X


  • 06 April 2008 - 14:05

    Jos:

    Moet ik nog wat storten voor de all starts voor shannon, weet je maat trouwens wel? Als je naar de website van de toronto start gaat (een krant) en je tikt hollow tree in de zoekbalk dan kom je bij een artikel uit waarin Chiel wordt genoemd.Je vertelde toch dat hij was geinterviewd en dat staat dus in de krant.

  • 06 April 2008 - 14:34

    Jan De M:

    www.thestar.com en zoeken op chiel werkt al.

    zo'n amerikaans horloge lijkt misschien goedkoop, maar het loopt in nederland wel negen uur achter. ik meen me te herinneren dat de levi-spijkerbroeken in san francisco zijn geintroduceerd ooit. en dat jeans een verbastering is van genoa. weet je gelijk waarnaar de volgende reis moet gaan. noord-italie is zeker zo mooi als de bay area, je kunt er beter eten en de italiaanse mannen zijn veel en veel attenter dan amerikanen. mits je blond bent uiteraard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Lesley Ann

Op naar Canada voor buitenlandse stage!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 35882

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: