Dag 74 Donderdag 3 April 2008 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 74 Donderdag 3 April 2008 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 74 Donderdag 3 April 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

04 April 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Het internet in dit hostel doet het niet helemaal zoals we hoopten. Het is heel erg lanzaam. Ik hoop dat ik de foto's van uit SF er op kan zetten.

We zijn dus veilig in SF aangekomen, samen met onze koffers. Gelukkig.
Vanaf het vliegveld moesten we met de BART (een of andere metrolijn) naar downtown toe. Vanaf daar was het nog een stukje lopen. En op de straten lopen hier met je koffer is verschrikkelijk. Het zijn zulke steile heuvels. Me kuiten waren opgegeven moment helemaal verzuurd gewoon. Echt niet leuk. En we zweten ons echt kapot. Het liep in straaltjes van me gezicht en over me rug. Maar je moet er wat voor over hebben. Het hostel (amsterdam hostel) is heel mooi. We hebben een grote kamer en een eigen badkamer!!! Het was vroeger een hotel geweest dus vandaar dat het allemaal wat groter is. Vooral de eigen badkamer is zeer relaxed!! Nu hoef je niet over de gang met je spullen en hopen dat er een douche vrij is.
Gisteravond zijn we alleen nog even naar buiten gegaan om vast wat kleine boodschappen te halen.
Vanmorgen zijn we er vroeg uit gegaan. En een mooi weer dat het al was. We hebben de hele dag in ons T-shirt buiten gelopen. Lekker veel zon. Chiel is zelfs verbrand al. De stad is echt heel erg leuk. Er is gewoon zoveel te zien en te doen hier. Ik raad iedereen aan om een keer naar deze stad te gaan.
Vandaag zijn we richting de haven gelopen. Vlak daarbij heb je Telegraph hill. Wat je een mooi uitzicht oplevert over heel SF. De klim naar boven was wel zwaar. Een enorme trap met een ontelbaar aantal treden. Op Telegraph hill stond een toren, de Coit geloof ik, daar kon je ook in. Wat we dan ook gedaan hebben.
Vervolgens zijn we weer naar beneden gegaan en richting de verschillende piern gelopen. Bij Pier 33 hebben we vast kaartjes gekocht voor een tour op Alcatraz. De eerst volgende ging pas zondagochtend om half 10. Zo gewild is het. Op pier 39 was van alles te doen. En toeristisch dat het was!! Eigenlijk verschrikkelijk, maar het was er wel leuk. We hebben een ijsje gegeten in de zon. Aan het eind van de pier lagen een heleboel zeeleeuwen op flonders (f of v?) te slapen en te spelen. Er stond op het bord dat ze hier al jaren zitten en dat ze daarom dat deel gesloten hebben voor boten. De zeeleeuwen gaan de zee niet meer in, ze zitten daar prima.
Nadat we een tijd op pier 39 geweest waren zijn we nog wat verder door gelopen. Opgegeven moment kwamen we bij Lombard street uit. Dat is die straat met 8 scherpe bochten. Was wel grappig om te zien hoe mensen met een slakkengang door al die haarspeldbochten moeten rijden met hun auto.
Ondertussen was het eind van de middag en waren we eigenlijk nog steeds op zoek naar een echte supermarkt. Die van gister was meer een buurtsuper die tot laat open is en was dan ook erg prijzig. Op de top van een heuvel (hijg hijg) zat een winkel die wat meer weg had van een echte supermarkt. Daar hebben we voor de komende drie dagen maar vast eten gehaald. Zondagavond gaan we uit eten, ik hoop bij het RainForestCafe :D
Ik was blij dat we weer terug waren. Dat laatste stuk waar we liepen was zoveel heuvel en natuurlijk allemaal omhoog en niet naar beneden. Maar goed, we zijn nou eenmaal in San Francisco.
Wat we vanavond geen doen weten we eigenlijk nog niet. Misschien wat rondlopen nog. Marieke wil heel graag naar de Disney store, dus misschien komen we daar wel terecht.
Voor morgen hebben we ook nog niet echt een plan. Waarschijnlijk gewoon de rest van de bezienswaardigheden bekijken die er hier zijn. Zondag dus naar Alcatraz. En we willen nog naar het Science Centre hier. Voor de rest zien we het wel.
Ik kan op dit moment haast geen foto's plaatsen. Het gaat zo langzaam!!! Er staan er al een aantal op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=I4GOWBTJ

Zodra alles erop staat zal ik het even melden.

  • 04 April 2008 - 05:00

    Jos:

    Wat een gekke stad, helemaal geen sneeuw, wat moet je nu met je laarzen en je nep-ucks?

  • 04 April 2008 - 07:28

    Jan De M:

    ik meen me te herinneren dat de laarzen in een eerdere versie van deze soap opera al in een vuilnisbak zijn geeindigd. vanwege overgewicht. a propos obesitas: heeft iemand van jullie reisteam al moddervette amerikanen gespot? op de foto's en video's, die we tot nu toe hebben kunnen bewonderen, zijn verrassend weinig dikke stereotiepen te zien. met 'dikke man in vliegtuig' op de heenreis en de zeeleeuwen uit de reisgids van marieke is 't wel zo'n beetje bekeken. krijgen we nog wat amerikaans spek te zien of heeft niemand van jullie een camera met een voldoende grote groothoeklens?

    tot slot nog even de vraag die je vader niet durfde te stellen: hoe flikt de luchtvaartmij. op de route seattle-frisco 't om onderweg de winterbanden te vervangen voor normale exemplaren? of moest iedereen voor de landing een helmpje op voor het geval dat 'snow tires' op het warme beton zouden smelten?

  • 04 April 2008 - 13:19

    Adrie:

    ik wil ook daar heen,vergeet je niet om naar de grote brug te gaan,en vlonders i
    s zoals je ziet met een v!
    bekijk zoveel mogelijk.vergeet niet om met het trammetje tegaan.en naar het centrum,ga ook s.avonds kijken naar de skyline dat zal wel mooi zijn .
    nogmaals bekijk zoveel mogelijk en foto,s dan zie ik het ook,maar op een dag ben ik daar.

  • 04 April 2008 - 14:29

    S:

    Op één van die foto's lijkt het net,, of Mark zwanger is :Z
    & wat vind jij over me profiel?
    Moet ik E&M kiezen of N&G ?
    want ik heb er echt geen idee over =.=''
    Weet gewoon echt niet meer wat ik nou moet doen met al die profielen =(

    X

    p.s binnekort hebben we eindelijk onze WII =)
    & ik krijg waarschijnlijk een nieuwe mobiel =)

    de SAMSUNG g600 (L)
    met 5 megapixel camera (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Lesley Ann

Op naar Canada voor buitenlandse stage!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 35874

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: