Dag 69 Zaterdag 29 Maart 2008 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 69 Zaterdag 29 Maart 2008 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 69 Zaterdag 29 Maart 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

30 Maart 2008 | Canada, Vancouver

Vandaag zou het slecht weer worden. Gelukkig hebben we daar tot ongeveer 3 uur geen last van gehad. Vanmorgen zijn we met de bus naar het aquarium gegaan. Het werkt hier hetzelfde als in Toronto. Je moet contant bij de buschauffeur betalen. En we hadden ook netjes gepast geld bij ons, alleen in briefgeld. En dat nam ie niet aan. Dus mochten we gratis van hem. Als we dan wel beloofden 5 dollar ergens in een potje te doen voor het goede doel :d Vet relaxed!!
Het aquarium was heel erg leuk. Ze hadden er vele soorten vissen en koraaldingen. Er was een stukje waar ze ook 'loslopende' dieren hadden (schildpadden enzow). Er liep ook een luiaard langs de muur omhoog. Die beesten bewegen zich echt heel erg langzaam vooruit!!
Er was ook een gedeelte buiten. Met dolfijnen, zee otters (die beroemde van youtube: http://www.youtube.com/watch?v=epUk3T2Kfno), beluga (die dolfijnen met een waterhoofd), zeeleeuwen. We hebben naar een show van de dolfijnen gekeken. Was wel een hele korte show, maar wel leuk. Daarna hebben we een tijdje bij de zee otters gestaan (ze zijn lief he op dat filmpje!!!). Ze waren nu ook weer raar aan het doen. Eentje was ze zich aan het wassen. Echt heel grappig. Ik heb wat filmpjes gemaakt vandaag. Die worden er binnekort wel weer opgezet. Verder hebben we nog een 'show' gekeken van de beluga's. Wat zijn die beesten lelijk eigenlijk. Ze gingen laten zien dat die grote bult op hun hoofd kon bewegen als pudding. zag er heel raar uit. Wij zaten in de high rick spalsh zone. Gelukkig viel het voor ons mee. Er zat eerst een vrouw voor ons en toen ze hoorden dat ze in de high risk zone zat, ging ze ergens anders zitten. Achteraf bleek dat ze daar doorweekt was geworden en als ze bij ons was blijven zitten er niks aan de hand geweest zou zijn :d Er was ook nog een klein meisje wat helemaal nat was, Janken!!!!
We zijn lopend terug gegaan naar het hostel. Een stuk door Stanley Park gelopen. Helaas begon het op dat moment echt onwijs hard te regenen en later een soort van zachte hagel. Sneeuw zeg maar!!! Me schoenen en sokken waar echt doorweekt op gegeven moment.
In het hostel hebben Mark en ik de was gedaan. In Toronto hadden ze manden staan zodat als er een machine klaar was je de spullen van die mensen er gewoon uit kon halen. Hier niet. Dus zat er een jongen met z'n spullen in de wasmachine (die al klaar was) te wachte tot er een droger vrij kwam (die klaar waren, maar hij zat te wachten tot er iemand kwam om het op te halen). We hebben tegen m gezegd dat ie het er gewoon uit kan halen en Mark en ik hebben toen de rest van de machines leeg gehaald. Toen wij klaar waren met 3 wassen en 2 drogers was er nog steeds niemand gekomen om al die kleding op te halen. Gelukkig dat we er niet op gewacht hebben dus.
Er zit hier in het hostel ook een restaurant en bar. Vanavond hebben we hier in het restaurant gegeten. Lasagne met ceaser salad voor 3.95 :D Hoe goedkoop wil je het krijgen!!
Vanavond gaan we even ergens wat drinken (ik hoop dat we bij de koffietent hier tegenover gaan want daar kan je warme melk bestellen:D). Chiel had het idee om te gaan bowlen. Wordt even kijken wat we gaan doen. Voor morgen hebben we volgens mij nog geen plan. Het wordt nog niet echt mooi weer dus het zal wel iets worden wat ergens binnen is.
De foto's die vandaag gemaakt zijn staan op:
De filmpjes komen morgen denk ik.

• 30 Maart 2008 - 07:36

Jos:

Dat filpmje van die otters kun je wel naar de tv sturen denk ik. En naar welk goed doel ging de 5 dollar.

• 30 Maart 2008 - 18:22

S:

INGRID heeft gewonnen bij DancingQueen =)
    maar je moet de finale even zien,, want Nance die vraagt echt zo iets schandelijks aan Iris&Giovanni xD:Z:Z
    das gewoon te erg :Z
    Maarjaa je moet ut zelf maar even zien!
    weet jij of er nieuwe boeken komen van shopaholic? of is ze gestopt met schrijven?

X