Dag 65 Vrijdag 28 Maart 2008 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 65 Vrijdag 28 Maart 2008 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 65 Vrijdag 28 Maart 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

29 Maart 2008 | Canada, Vancouver

Vanmorgen hoefden we pas om 11 uur uiterlijk uit te checken in het hostel. We hebben dus nog lekker rustig aan gedouched en ontbeten. Marieke is blij met der nieuwe koffer. Ze kon nu tenminste met twee wielen onder der koffer naar het busstation lopen :d
We kwamen om 11 uur op het busstation en om 12 uur vertrok de bus pas.
Onderweg naar de boot toe was het echt onwijs druk op de weg. Zelfs de buschauffeur zei dat ie geen zin meer had om te rijden omdat het zo druk was. Hij was blij dat ie er voor betaald kreeg anders zou ie het niet doen.
Op de boot ging het vorige keer best goed, alleen vandaag helaas niet. Vanmorgen had ik zelfs een pilletje genomen tegen misselijkheid, maar dat bleek averechts te werken. De schoonmaakster was erg blij met me toen ik binnen kwam en zij net klaar was met schoonmaken :D
Het blijft ons iedere keer weer verbazen dat ze hier zoveel fastfood eten. En dan ook echt iedereen, van jong tot oud. In het restaurant op de boot kan je bijna niks anders kopen dan fastfood. Wel wat sandwiches en salades, maar het grootste gedeelte is hamburgers en patat. En iedereen die er zit te eten, eet ook echt alleen dat. Vanmorgen was er op het nieuws dat er zo'n probleem is met overgewicht onder de bevolking. Dan denken wij, vind je het gek als er op elke hoek wel een hamburger take-out zit. En het rare is dat al het gezonde eten extra duur is. Een bakje griekse salade op de boot is bijvoorbeeld 7.50 CDN. Terwijl je voor een bord patat met hamburger en cola dat nog niet haalt. Onvoorstelbaar.
In Vancouver aangekomen bleek dat het hier geen mooi weer was. We waren juist hierheen gekomen voor het mooie weer, maar het sneeuwde gewoon!!! Niet weer!!!
Gelukkig natte sneeuw en niet centimeters zoals in Toronto.
Vanaf het treinstation zijn we met de taxi naar het hostel gegaan. Vet goedkoop!! Slechts 8 dollar! Het hostel is echt heel erg mooi. En heel erg groot gewoon. Ze hebben hun eigen restaurant en je kan er gratis ontbijten. Het gedeelte met de kamers is ook heel erg groot. Het bestaat uit meerdere verdiepingen. We zitten gelukkig met z'n vieren op een kamer. We hebben namelijk een dormkamer gereserveerd en dan kan je ook wel is met andere mensen nog geplaatst worden. De badkamers zien er ook goed uit en de wasmachines zijn hetzelfde als in Toronto. De keuken is ook aardig groot. Het rare is dat er geen pannen aanwezig zijn. Daarvoor moet je eerst naar beneden, je sleutel als borg inleveren en dan krijg je een aantal pannen. Als je klaar bent met koken kan je ze terug brengen en krijg je je sleutel ook weer terug. Echt heel vaag. Het fornuis moeten we nog even ontdekken hoe het werkt. Als je denkt dat je het hoger draait, wordt het kouder en vice versa. Al met al ziet het er heel goed en groot uit. De kamer is ook goed.
De supermarkt zit hier precies om de hoek. Lekker makkelijk.
Vanavond hebben we even wat rondgelopen buiten. Onwijs druk op straat. Vrijdagavond natuurlijk.
Morgen wordt het ook regenachtig, dus gaan we naar het Aquarium hier. Mark is helemaal op van de zenuwen. (Nerd) Hij loopt er al dagen over te praten, allemaal vissen!!!
Verder gaan we een deze dagen naar een park met bomen en loopbruggen op een enorme hoogte. Schijnt helemaal mooi te zijn. Volgens mij hebben we verder nog geen concrete plannen.
Hangt een beetje van het weer af wat we gaan doen.

De filmpjes die gemaakt zijn in de trein staan op:

De rest van de foto's staan weer op:

• 29 Maart 2008 - 05:35

Jos:

Dat het fornuis andersom werkt komt omdat jullie aan de andere kant van de wereld zitten of nietttttttt. Laten we hopen dat het in SF en NY wel mooi weer is.

• 29 Maart 2008 - 09:08

Jan De M:

griekse salade duur? vancouver en griekenland liggen ongeveer 10.000km van elkaar. de boot vaart dus voor 0,075, oh nee hij moet nog terug ook, 0,0375 dollarcent per kilometer om jullie slaatjes op te pikken. en daar moeten de kosten voor gras, azijn en feta nog vanaf.