Dag 64 Donderdag 27 Maart 2008 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 64 Donderdag 27 Maart 2008 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 64 Donderdag 27 Maart 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

28 Maart 2008 | Canada, Victoria

Vandaag zijn we alle toeristische plekken af gegaan. Helaas bleek er niet zoveel te zijn.
We zijn eerst naar het Royal BC Museum (British Colombia) gegaan. Echt een heel erg leuk museum!! Er was heel veel van de eerste bewoners hier in BC. Heel totempalen die er toen gemaakt zijn en nu hier als replica staan. Verder waren er heel veel hutten, huisjes, etc nagemaakt zoals de mensen vroeger leefden. Echt heel erg leuk.
De tweede verdieping was met heel veel dieren die waren nagemaakt. En dan niet gewoon achter glas, maar dat ze gewoon opgesteld stonden in een bos. Of liever gezegd dat wij als bezoekers van een bos naar een strand liepen. Echt heel mooi gedaan.
Verder hadden ze ook een dorpje nagebouwd. Waar je dan ook een hotel kon inlopen en in de bioscoop die was nagebouwd die was nagevbouwd draaide ook een echte film (wel een film van charly chaplin, maar toch). Vooral dat hotel in lopen was mooi gedaan. Marieke en ik dachten eerst dat niet kon, omdat er een alarm af ging toen wij er net in liepen. Daarom lieten we Mark daarna eerst erin gaan en toen er niks gebeurde zijn we er achter aan gegaan.
Na het museum zijn we naar een kasteel gelopen. Het bleek een kasteel te zijn dat gebouwd was voor een of andere kolenmijnbeheerder ofzow. En het was nog niet zo oud en ook niet heel erg groot. Dus zijn we er maar niet in gegaan en gewoon terug gelopen. Verder bleek er niks meer te bezichtigen te zijn hier.
Het weer hier is echt raar. Vanmorgen scheen er een lekker zonnetje. Toen we uit het museum kwamen was het ineens aan het sneeuwen. Onderweg naar het kasteel begon de zon weer ineens te schijnen en werd het ook warmer. Het draait echt heel snel om.
Nadat we boodschappen hadden gedaan voor vanavond (kip madras met rijst) zijn we naar het Eaton Centre gegaan. We wilden niet in het hostel zitten, dus zijn we maar een beetje gaan winkelen. Marieke heeft een nieuwe tas gekocht. All Stars hebben we hier niet kunnen vinden helaas. Dan maar in Vancouver of gewoon in Amerika.
's Avonds hebben we lekker op bed naar tv liggen kijken.
Morgen moeten we om half 11 uitchecken. Dan gaan we meteen door naar het busstation. Om twaalf uur vertrekt de bus richting het station van Vancouver.
Als het goed is wordt het de komende week in Vancouver wel aardig weer. Niet zomerse temperaturen, maar wel droog.

• 28 Maart 2008 - 06:01

Jos:

Dan maar gewoon shoppen in Amerika ipv Vancouver, klinkt lekker arrogant. En dan te bedenken dat Charly Chaplin ooit als erg modern werd ervaren. Nu stelt een aantal jeugdige cultuurbarbaren uit Ollanda dat het eigenlijk niks is ohohohoh.