Dag 63 Woensdag 26 Maart 2008 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 63 Woensdag 26 Maart 2008 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 63 Woensdag 26 Maart 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

27 Maart 2008 | Canada, Victoria

Een bed! Een echt bed, geen treinstoel! Ik heb zo lekker geslapen vannacht.
Vanmorgen was het echt onwijs lekker weer hier in Victoria. Zonnetje scheen, zonnebril op. Niet dat het echt warm was, maar het was zeker beter dan Toronto. Alles staat hier al lekker in de bloei. Bomen zitten bladeren en bloemetjes aan en we zien echt gras. Geen gras met sneeuw erop. Gewoon groen gras.
Voor vandaag hadden we als plan om alle bezienswaardigheden af te gaan en het museum in te gaan. Mark en Chiel die wilden donderdag whale watching gaan doen. Toen we bij dat kantoortje aankwamen zei die man dat het vandaag beter was vanwege het weer. Morgen is er namelijk veel wind op komst en dan gaan ze misschien niet omdat de zee dan te ruig is. Marieke en ik zouden eigenlijk niet mee gaan, maar het bleek dat ze da afgelopen week iedere dag de orka's en dolfijnen hadden gezien. Dus besloten we dat we dan vandaag maar met die boot zouden gaan en dan morgen lekker toeristisch gaan doen.
Ik heb bij de Shoppers wel even pilletjes tegen zeeziek gehaald. We gingen met zo een reddingsboot de zee op.
Toen we uiteindelijk echt ver waren sloeg het weer helaas ook om. We hebben zelfs wat regen gehad.
Voordat we de boot op mochten moesten we eerst een enorm reddingspak aan. En kanariegeel ook nog. Je kan je niet echt normaal bewegen in dat pak en je voelt je echt enorm groot. Ze hadden gezegd dat we zoveel mogelijk kleding moesten aantrekken en ook handschoenen enzow. Op het water was het namelijk zo'n 10 graden kouder. En ik was blij dat ik me thermobroek aan had gedaan en me handschoenen had meegenomen. Vooral toen het begon te regenen werd het echt koud. Ik werd achter in de boot geplaatst omdat je daar het minste last hebt van de golven. Doordat de boot aardig hard over het water gaat, gaat de neus steeds uit het water en klapr dan weer terug. Onze begeleider noemde het dan ook de cowboyseats. Maar de pilletjes hebben goed geholpen. Ik heb nergens last van gehad. Gelukkig.
Helaas hebben we vandaag geen orka's gezien. :( alle dagen hebben ze ze gezien en nu wij gaan niet. Wel adelaars en zeeleeuwen (vet grote beesten!!!) en zeehonden. Het was wel leuk op de boot opzich. Alleen jammer dat die andere dieren er niet waren.
Nadat we van de boot kwamen zijn we in het winkelcentrum even gaan opwarmen en hebben daar wat rond gelopen.
Daarna zijn we terug gegaan naar het hostel. Ik heb me koffer even opnieuw ingepakt. Alle dingen die ik niet nodig heb liggen nu onderop en de rest bovenop.
Als avondeten hadden we macaroni. Alleen zonder vlees, want dat was heel erg duur hier in de supermarkt. Dus hebben we er maar extra groentes doorheen gedaan.
Marieke en ik hebben vanavond tv gekeken. We hebben gewoon een eigen tv hier op de kamer!!
Marieke der bed was nog in elkaar gestort. Het bleek dat haar bed gewoon op ijzeren dingetjes rust en dat het niet gewoon vast zit aan het frame. Toen ze het ging zeggen kwam de 'klusjesman' en die heeft uiteindelijk een stroomkabel om de poot van het bed gebonden. Heel apart opgelost, maar het blijft als het goed is wel zitten nu.
Morgen gaan we dus naar het museum en naar wat gebouwen kijken. Als het goed is komt er morgen ook weer wat regen.

De foto's van de treinreis staan op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=I4GOWBTJ
Ik heb niet alle foto's erop gezet. Veel zijn ook hetzelfde. Bergen en sneeuwlandschappen. De filmpjes staan nog steeds niet online. Youtube is in onderhoud op het momemnt.

  • 27 Maart 2008 - 07:20

    Jdm:

    voorlopig hoeft marieke zich nergens zorgen om te maken. op de foto van het schildpaddenhotel zien we dat naast de daklijst een fikse bos stroomdraad hangt. er kan nog heel wat worden gerepareerd.
    en, tussen drie haakjes, 'als het goed is komt er morgen ook weer regen'... zijn jullie soms uitgedroogd? of willen die super stoere kanariepakken niet meer uit?

  • 27 Maart 2008 - 21:06

    Jos:

    Misschien staan er wel potjes walvisvlees in de supermarkt en heb je ze daarom niet gezien. Deze zin mocht niet van mama en Shannon trouwens is zielig en niet grappig. Heeft Mark al besloten of ie zijn hengels verkoopt? Mooie treinreis trouwens, ik stuur je nog een mailtje over de iphone en over hoe je deze 99% zeker door de douane krijgt, maar dat zet ik niet in deze blog natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lesley Ann

Op naar Canada voor buitenlandse stage!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 35881

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: