Dag 57 Donderdag 20 Maart 2008 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 57 Donderdag 20 Maart 2008 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 57 Donderdag 20 Maart 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

21 Maart 2008 | Canada, Toronto

Vandaag moesten Mark en Marieke nog een half dagje stage lopen. Chiel en ik hadden vrij. Vanmorgen heb ik eerst uitgeslapen (uiteraard) en heb daarna een film gekeken op internet.
Om 11 uur hadden we een afspraak op het Michener. Een laatste gesprek met Martha (0nze begeleidster op school). Ze wilde graag weten hoe we de stage vonden en of we het leuk hadden gehad. Of we misschien nog op- of aanmerkingen hadden voor een volgende keer. Ze vond het niet leuk dat PMH ons ook niet veel liet doen. PMH had namelijk tegen haar gezegd dat wij hands-on zouden krijgen (dat we alles mochten doen) en dat bleek dus niet zo te zijn. We hebben bijna net zoveel(of zo weinig is maar hoe je het ziet) gedaan als dat we in Sunnybrook deden. Dus daar was ze niet ze niet zo blij om.
Om 12 uur hadden we een lunchafspraak met Paul Gamble. Om 12 uur kwam zijn secretaresse naar beneden dat de plannen veranderd waren. We zouden niet meer uit eten gaan. Hij had nog meer afspraken en hij wilde graag met ons praten en niet schreeuwen zoals dat in een restaurant gaat. Dus hadden ze eten besteld bij Swis Chalet (kip en patat) en gingen we lunchen in een van de conferencerooms. Hij wilde ook graag weten wat er beter kon voor een volgende keer en welke verschillen wij zagen tussen onze opleiding en de Canadeze variant.
Was wel gezellig.
Na de lunch zijn we met zijn vieren wat kleine boodschappen gaan halen bij de Shoppers. Morgen is alles dicht dus moeten we dat wel vandaag doen. Gewoon wat drinken en eten gehaald voor in de trein. Met name waterflesjes omdat je het water in de trein niet kunt drinken. Verder wat blikjes drinken en brood enzow.
De rest van de middag een beetje gehangen op de kamer. Ik heb al wat spullen in mijn handbagage gedaan. Dan hoef ik morgen alleen nog m'n koffer te doen.
Als avondeten hadden we vandaag het eten wat over was op de potluck dinsdag. Even opgewarmd in de magnetron, kopje soep erbij en klaar is kees.
De rest van de avond eigenlijk niks gedaan.
Morgen is de laatste dag dat we hier zijn. Helaas is het morgen goede vrijdag en zijn de meeste dingen dicht. Morgen zal het dan ook vooral een rustige dag worden. Alleen inpakken en nog even bellen.

• 21 Maart 2008 - 17:59

Jos:

Hangen hangen, heb je heel Toronto dan al gezien. Ik heb op aanraden van JdeM de site van Suzanne bekeken. Ze heeft een paar heel mooie foto's gemaakt, kunnen zo de krant of een magazine in. Op de tv zag ik een tijdje terug een documentaire over de treinreis van Toronto naar Vancouver. Water heb ki niet gezien, maar bier en wijn hadden ze genoeg. Goede reis. Oh ja ik moet zeggen dat Sam vevelend is maar dat valt wel mee, hij haalt alleen iedere ochten mama uit bed te vroeg natuurlijk.

• 21 Maart 2008 - 19:19

Jan De M:

lesley,
    foto's van, vanuit en van in de trein zou mooi zijn. en treindetails wil ik ook wel weten. bijvoorbeeld de lengte van de trein. laat de jongens het ding netjes opmeten. en als ze klagen zeg je gewoon: 'nou meet dan 1% en doe 't maal 100'. of de kleurvolgorde van de lampen in de seinen. in nederland zit groen boven. ik zag op de foto' van suzanne - de sacha de boer onder de stralende sterren - dat canadese verkeerslichten een geel/oranje achtergrond hebben in plaats van een zwarte achtergrond zoals hier. maar hoe zit 't met de canadese seinen. oh ja, als ze rechts van de rails staan rijden de canadese treinen rechts of andersom. nu al is duidelijk dat de snelheid van de vancouver express weinig opwinding zal veroorzaken. van torcouver naar vanonto is ongeveer 4.500km...
    ...doen jullie ongeveer drie dagen over, dus veel harder dan 60km/h gemiddeld gaat de canadese tgv niet. molek de wonderaap kan gerust na een tussenstop de trein missen. die haalt 'ie met een korte sprint zo weer in.