Dag 21 Woensdag 13 Februari 2008 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 21 Woensdag 13 Februari 2008 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 21 Woensdag 13 Februari 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

14 Februari 2008 | Canada, Toronto

Vandaag was het weer vroeg voor stage. Maar het einde is in zicht, want donderdag is de laatste dag in Sunnybrook. Na de vakantie gaan we naar Princess Margeret Hospital. Kwartierjte lopen van hier.
Vandaag hadden we maar een halve dag stage. 's Middags hadden we namelijk college op school. Op stage hebben we vandaag de evaluatie gehad. Iedereen was zeer tevreden, vonden ons erg enthousiast, zelfs op de momenten dat het heel saai was. We hebben wel aangeven dat we het jammer vonden dat we niet veel mochten doen. We hadden zelf toch liever wat meer gedaan dan alleen kijken en af en toe op een knopje mogen drukken. Maar het was de afgelopen drie weken best gezellig daar. De mensen zijn heel vriendelijk en gezellig, dus heb me op zich wel vermaakt.
Ik was blij dat ik vanmorgen m'n laarzen had aangedaan. De blubber was op sommige plekken weer in grote getalen aanwezig aan de rand van de stoep.
De shuttle bus rijd normaal gesproken altijd om 5 over heel. Alleen bleek dat ie dat in de middaguren niet doet. Oftewel, de bus was al weg toen wij bij de halte aankwamen. We moesten toen met de gewone bus. Ik had nog een kaartje van vorige keer over, maar Chiel moest er eentje kopen. En dat gaat raar hier! Je gooit gewoon 2.75 in een bakje en dat is het. Je krijgt geen kaartje niks. En de buschauffeur controleert ook niet hoeveel je erin gooit. Die zegt alleen was het kost en dat is het. Heel apart. De bus stopt in het metrostation, dus je hoeft geen extra kaartje daarvoor te kopen. Scheelt weer. Omdat we op deze manier naar school moesten, kwamen we ook echt klokslag 4 uur de collegezaal binnen lopen. Het college ging over verschil in culturen. En dan met name de opvattingen van ziektes en medicijnen binnen deze culturen. Sommige zien een ziekte namelijk als een boete voor een zonde je begaan hebt. Of mensen die niet in de westerse medicijnenwereld geloven en alleen maar kruiden als medicijn gebruiken. Op zich was het wel interessant. Het eerste half uur. Daarna bleef ze alles herhalen en voorlezen van de powerpoint. En ze kwam iedere keer met hetzelfde voorbeeld als ze iets duidelijk probeerde te maken. Dit college zou bij ons op school drie kwartier duren. Hier duurde het maar liefst anderhalf uur!!
Toen we thuis kwamen, kwam MArk ook net binnen lopen. Die had een andere bakker ontdekt, vlak achter het ziekenhuis waar hij stage loopt. Deze is nog goedkoper dan de bakker in Kensington Market waar we normaal het verse brood halen.
Nu hadden we 2 stokbrooden en 2 gewone brooden voor slechts 7 dollar! We gaan voortaan dus hier ons brood halen.
Als avondeten hadden we soep met brood en ei. En de soep was vies!! Nou, niet echt vies maar er zat echt totaal geen smaak aan. Gewoon echt helemaal niks. Niet ergens vaag een smaakje, neej helemaal niks. Dus hebben we soja saus door de soep gegooid zodat er tenminste nog een beetje smaak aan zat.
Op dit moment zijn Chiel en Mark de treinkaarten aan het halen voor vrijdag. We zouden eerst met de bus gaan, maar vanwege de sneeuw kun je niet altijd van de bus op aan zeggen ze hier. Dus nemen we het zekere voor het onzekere en gaan vrijdag met de trein naar Ottawa. Dan maar iets meer betalen. Het hostel was toch al belahelijk goedkoop (55 p.p in totaal). Dit weekend is het laatste weekend dat er in Ottawa Winterfest is. Een of ander festival in de stad met ijssculpturen, kraampjes, eettentjes, etc. In Ottawa ligt een natuurljke ijsbaan. Het is een van de grootste rivieren die altijd bevroren is in de winter. Dus dit weekend gaan we dan ook uiteraard even een rondje schaatsen.
Volgende week is het vakantie hier. Dan hoeven we alleen woensdag en donderdag een dagje stage te lopen. Op de rontgen een dag en een dag op de nucleaire geneeskunde.
Gister dachten ze trouwens dat ik getrouwd was. Ze zagen dat ik een ring om m'n ringvinger draag (aan beide hangen) en concludeerden daarom maar meteen dat ik getrouwd was. Toen ik zei dat het in Nederland niet echt gebruikelijk is dat je al op je 20ste trouwt vonden ze dat maar raar. Waarom zou je niet al op je 20ste trouwen vonden hun. En ze dachten ook dat ik met Chiel getrouwd was. Omdat hij Nederlands is en we samen daar stage lopen :s
Rare Canadezen.
Verder weinig te melden voor vandaag.

Pap: Dat Mark snurkt is geen goed teken. Het is onwijs irritant! Een klein ijskastje zal best wat kosten en de vensterbank werkt prima. Behalve als het vriest, dan is alles bevroren. Maar dan zetten we alles op de grond en dan is het alsnog gekoeld. Beetje zonde als we een ijskastje gaan kopen. Verder nog iets spannends gebeurd in Nederland? Sammy die wakker is ofzow?

• 14 Februari 2008 - 12:00

Shann..:

Sammiee is overdag aan ut slapen maar 's avonds is i wakkeer helaas!!

XX

• 14 Februari 2008 - 18:11

Opa:

Chiel al vast proviciat met het eerste behaald sukses, wel leuk jo!en ik hoop dat de andere studenten het ook goed af gaat,het weer is vandaag ook nog somber, dus de sneeuw ja daar raak je zo langzamer aan gewend, he nu allemaal de vele gr. van hier, van onder de water toren daaag alle maal
    opa en oma sijs

• 14 Februari 2008 - 19:41

Jos:

Wat is er mis met Chiel, ik begin hem wel te mogen......, misschien snurkt ie niet. Of weet Marieke meer? Er is veel griep aan deze kant van de oceaan. Mijn laptop is plotseling overleden (een verbrqnce processor. Ik heb al een nieuwe, een HP. Mijn auto is na 40.000 km ook onherstelbaar verklaard en dus heb ik ook een nieuwe Dodge besteld. Klinkt allemaal lekker decadent zo, maar de zaak betaald he. Maak je een paar mooie foto's van Ottawa. Mark, gewoon doorsnurken, went ze wel aan, anders leg je een paar gedragen sokken op haar kussen, ligt ze direct in coma.