Dag 22 Donderdag 14 Februari 2008 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu Dag 22 Donderdag 14 Februari 2008 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Lesley Ann Veldhuisen - WaarBenJij.nu

Dag 22 Donderdag 14 Februari 2008

Door: Lesley Ann

Blijf op de hoogte en volg Lesley Ann

15 Februari 2008 | Canada, Toronto

Vandaag was de laatste stage dag in Sunnybrook. Gisteren waren Chiel en ik uitgenodigd voor de potluck. Geen idee waarom het zo heet en wat het betekent, maar we waren ervoor uitgenodigd. Wat het inhield was dat alle studenten op de afdeling eten vanuit huis meenamen (pizza, lasagne, zalm) en dat dan in een lopend buffet zetten. Ze hadden echt van alles meegenomen. Een iemand had zelfs twee enorme pizza’s zelf gemaakt. Echt heerlijk. Chiel had gisteravond bij de supermarkt echte Nederlandse speculaas gevonden. Het heette ook echt gewoon speculaas en er stonden windmolens als afbeelding op. En ze smaakten echt precies hetzelfde. Gewoon echte Hollandse koekjes. En hij had kano’s meegenomen. Normaal gesproken hebben we maar een lunch van 3 kwartier. Vandaag bijna 2 uur :D. Het was best gezellig.
En hoogtepunt!!! Vandaag mocht ik wat doen op stage. De mevrouw met wie ik stond vond dat ik wel wat mocht doen dan alleen toekijken. Ik heb de tafel isoc afstand mogen uitvoeren en de patiënt mogen rollen om te positioneren. Echt leuk! En omdat het hetzelfde toestel was als in AMC wist ik ook precies hoe hij werkte. Echt leuk was het vandaag.
Valentijnsdag is hier echt een big business. Toen Chiel en ik vanmorgen naar de bus liepen, was er op de sneeuw met graffiti allemaal hartjes gespoten. Echt zo grappig. En alle patiënten die vandaag binnen kwamen wensten ons een Happy Valentine’s day! We hebben heel wat dozen chocolade bonbons gekregen vandaag. Onder het personeel werden er allemaal kaarten uitgedeeld. Echt te overdreven gewoon. Toen ze vroegen of wij in Nederland eraan deden was mijn antwoord Nee. En raar dat ze keken. Valentijnsdag is toch een feestdag? Nou niet in Nederland. Veel te commercieel vind ik. En Mark en ik hebben ook nog nooit aan Valentijnsdag gedaan, grote onzin. Dus toen ik vanmiddag thuis kwam, zei ik voor de grap tegen Mark ‘En waar zijn me rode rozen?’ Alleen als grap omdat het hier zo een big business is. Zegt Mark: ‘Ik heb geen rozen, maar wel een doos chocolade.” Dus ik begin te lachen, maar hij bleek het dus serieus te menen. Dus nu heb ik een enorme doos met Milka chocolaatjes :D
Als avondeten hadden we vandaag chilli concarne uit blik. Eenmaal in de pan zag het er echt als diarree uit. Maar het smaakte wel aardig eigenlijk. Na het eten hebben we even de was gedaan. Nu heb ik tenminste weer schone sokken. Ik liep de afgelopen twee dagen met Mark's sokken omdat ik niks meer had.
Morgenochtend gaan om half 10 met de trein naar Ottawa. Alle electronica zit nu in het stopcontact. Tas zo inpakken. Neem niet veel mee, gewoon een extra par kleding en dat is het. Dit weekend is er nog winterlude. Een winterfestival ofzow. Vandaag op stage heb ik een route beschrijving gekregen voor een restaurant waar we volgens hun echt heen moeten.
Internet deed het vanavond een tijdje niet. Heel irritant. En wat doet Chiel. Die saboteert het kastje dat boven aan de trap hing. Met gevaar voor eigen leven stond ie op een stoel om de stekkers los te trekken. Alles voor internet :d :P
Als het goed is hebben we internet in Ottawa, maar dat weet ik niet zeker. Dus het kan zijn dat er even niet gepost wordt.

Pap: Ik heb nog geen bericht gekregen dat ik meer ruimte heb om foto's op te slaan. Stond er hoe lang het ongeveer zou duren en hoe ik er bericht van zou krijgen?

  • 15 Februari 2008 - 10:32

    Jos:

    Elkaars sokken dragen is wel een aparte manier van Valentijn eigenlijk

  • 15 Februari 2008 - 10:41

    Jos:

    het zou ongeveer tien werkdagen duren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lesley Ann

Op naar Canada voor buitenlandse stage!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 35868

Voorgaande reizen:

24 Januari 2008 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: